Dos joves de Calldetenes, seleccionats al projecte Joves x l'Ocupació
El total de 253 joves que s'han presentat al projecte, promogut pel SOC i el Consell Comarcal, han passat un procés de selecció durant les tres darreres setmanes.
Els requisits que havíen de complir eren:
- Residents a la comarca d’Osona
- Edat: entre 16 i 25 anys
- Situació laboral: aturats/des inscrits/es a l’OTG com a demandants d’ocupació
- Nivell d’estudis: Sense el Graduat en ESO (15 places):s'han prioritzat aquells/es joves que tenien aprovat com a mínim el 3r. curs d’ESO o bé havien cursat i aprovat un Programa de Qualificació Professional Inicial i disposaven del certificat acadèmic acreditatiu. Amb el Graduat en ESO (45 places): sense haver continuat els estudispostobligatoris o bé que, tot i haver-ne iniciat (Cicles Formatius de GrauMig o Batxillerat) no els han acabat.
- Permís de treball vigent, sense limitació d’àmbit geogràfic o sector d’activitat.
S'han realitzat reunions informatives, entrevistes, proves de nivell, fins a seleccionar finalment els 60 joves que podran beneficiar-se de les propostes del programa.
Els 60 nois i noies seleccionats tenen ara l’oportunitat de formar-se d’una manera àmplia i completa, a més de fer un curs específic sobre una professió d’alguna de les opcions que es duran a terme (en els cas dels joves de Calldetenes, manipulació càrnia, i ajudant de cuina i sala), fer pràctiques en empreses, obtenir una beca durant el període formatiu, i treure's el graduat d'ESO, en cas de no tenir-lo.
Aquesta actuació té per objectiu l’adquisició dels coneixements pràctics necessaris per el desenvolupament adequat d’una ocupació, realitzant una activitat professional en empreses vinculades amb els sectors diana del projecte i generadors d’ocupació a la comarca.