Aquest dimarts 19 de juliol s'han iniciat els treballs de demolició de les illetes de davant del quiosc, que permetrà el pas dels vehicles entre l'avinguda Pau Casals i els carrers Girona i Montserrat.
El següent pas és la FASE 1 amb el conseqüent tall del trànsit del carrer Gran, que s'iniciarà el dilluns 25 de juliol.
Nota de premsa de la Diputació de Barcelona:
SITUACIÓ PRÈVIA
La N-141d, travessa longitudinalment, d’est a oest, tot el nucli urbà de Calldetenes i part de Vic. A nivell municipal, el tram corresponent a l’Ajuntament de Calldetenes rep el nom de carrer Gran, i la part del terme de Vic, s’anomena Carretera de St. Hilari.
La secció actual d’aquest tram de la N-141d, és pròpiament la d’una via dissenyada pel vehicles en detriment del vianant. Es tracta d’una via amb doble sentit de circulació, amb una amplada variable entre 5,55 i 6,00 metres. En gran part del carrer Gran (eix vertebrador del municipi, alhora que eix social i comercial), les voreres o no tenen una amplada de pas suficient o són inexistents.
L’any 2014, va entrar en servei la variant de la carretera N-141d al voltant del nucli urbà de Calldetenes, per la qual cosa el tram de la N-141d, entre el PKi 1+400-PKf 2+828, ha perdut la seva funcionalitat com carretera. Arrel d’aquest fet, l’Ajuntament de Calldetenes i l’Ajuntament de Vic sol·liciten a la Gerència de Serveis d’Infraestructures Viàries i Mobilitat de la Diputació de Barcelona, la transformació i millora de la travessera N-141d entre el PK 1+400 i el PK 1+975, i acceptar el traspàs de titularitat d’aquesta via urbana de la Diputació cap a ambdós municipis, un cop executada la transformació.
OBJECTIUS DE L'ACTUACIÓ
L’objectiu d’aquesta actuació és transformar el tram de la travessera N-141d, entre la cruïlla amb el carrer del Bon Aire (TM de Vic), i la cruïlla amb l’av. Pau Casals (TM de Calldetenes), per adaptar-la a les noves condicions de trànsit generades en els darrers anys, i promoure una mobilitat més sostenible i segura, tant pels vehicles com pels vianants, millorar les condicions d’accessibilitat i alhora millorar la qualitat urbana d’aquest eix vertebrador.
ACTUACIÓ
Amb l’objectiu de prioritzar l’espai pel vianant envers el vehicle, i per donar resposta a les necessites concretes de mobilitat i habitabilitat de l’entorn, la proposta d’actuació s’ha dividit en tres àmbits, adaptant la secció de la via als requeriments específics de cada àmbit: