La Generalitat crea un servei per detectar traves burocràtiques

Dijous, 19 de de maig de 2016 a les 00:00
Les reclamacions i denúncies de ciutadans i empreses posaran en coneixement de l'administració traves i obstacles administratius a l'hora d’iniciar un negoci en un establiment.

Nota de premsa de l’àrea de Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació de Barcelona:

La Generalitat, en línia amb l’aprovació de la Llei de simplificació de l’activitat administrativa (juliol 2015), vol detectar quins tràmits burocràtics dificulten qualsevol tipus d’activitat econòmica. Per aquesta raó, ha habilitat un espai a la web del departament de Vicepresidència, Economia i Hisenda i al Canal Empresa perquè particulars, empreses i també qualsevol corporació, col•legi professional, organització o associació denunciïn actuacions de les administracions públiques que, segons la normativa, obstaculitzin l’activitat econòmica.

Les reclamacions es tramiten mitjançant un formulari que s’adreça a la Direcció General de Promoció Econòmica, Competència i Regulació, que traslladarà la petició a l’Administració competent que haurà de donar resposta en un termini màxim de 30 dies.

Amb la informació que aportin els ciutadans i les empreses, l'Administració valorarà el grau d'implementació de les mesures de simplificació administrativa i podrà mesurar l'efectivitat de la Llei. A més a més, farà una anàlisi acurada de les dades recollides per mitjà de les reclamacions i podrà arribar a proposar modificacions de les normes relacionades amb l'activitat econòmica, per adaptar-les a l'objecte, finalitats i principis que preveu la Llei.

Per a més informació de la reclamació de traves administratives feu clic aquí.

Darrera actualització: 28.05.2018 | 17:43