El proper dilluns 27 comencen les obres de la variant

Dimarts, 21 de d’octubre de 2014 a les 00:00
Després de desencallar-se el passat juliol el projecte de la variant amb el traspàs entre administracions, la construcció de la nova carretera s’iniciarà la setmana vinent. Es treballarà durant 12 mesos i es començarà pel tram central per afectar el mínim el trànsit.

La construcció de la variant de Calldetenes s’iniciarà el dilluns que ve, 27 d’octubre. Així ho han confirmat a l’alcalde de Calldetenes, Marc Verdaguer, en una reunió mantinguda amb els Serveis Territorials de Carreteres de la Generalitat de Catalunya i els tècnics de la Diputació de Barcelona aquest dilluns a Barcelona. La variant de Calldetenes voltarà el poble i alleugerirà el trànsit del mig del nucli urbà discorrent pel nord de l’actual N-141d. D’aquesta manera, es podrà evitar el pas dels més de 16.000 vehicles diaris que creuen el centre de la població, inclosos un gran nombre de camions (dades de fa un any).

Des de l’Ajuntament de Calldetenes, es valora aquesta obra com a molt necessària ja que últimament, amb la prohibició del pas de vehicles pesats per alguns carrers de Vic, s’ha notat un augment en el trànsit. Segons declaracions de l’alcalde de Calldetenes, Marc Verdaguer, la variant significarà “una transformació molt important que cal gestionar bé, ja que suposarà un canvi molt notable. A més a més, amb la nova carretera s’aconseguirà millorar la qualitat de vida dels calldetenencs i calldetenenques”.

D’altra banda, a més de formalitzar la data d'inici de les obres –dilluns de la setmana vinent començarà gradualment l'activitat–, a la reunió també es va treballar per tal de coordinar i planificar els últims detalls de la futura variant que circunval·larà Calldetenes. Així, amb un termini d’obres previst en 12 mesos i un pressupost de 2,3 MEUR, s’iniciaran els treballs a la que serà la part central de la variant, a la zona de la rotonda 2 al serrat de l’Aragall. Als extrems de la carretera, on la variant s’unirà amb la N-141d, s’hi actuarà al final de l’obra per tal de minimitzar les afectacions del trànsit. D’aquesta manera, a curt termini, la circulació de vehicles que creua el municipi no es veurà modificada.

La carretera projectada està formada per dos carrils i comença a l’altura de Can Gasparó, al terme de Vic, on quedarà enllaçada amb una rotonda. Poc després, la variant entra al terme de Calldetenes i travessa el torrent de Sant Marc fins que arriba al camí de l’Aragall, on es preveu una altra rotonda. A continuació, creua el Serrat de l’Aragall fins al final del recorregut, a la Torre d’en Marc, on es construirà una tercera rotonda a l’encreuament amb la N-141d.

Notícia al 9TV

El primer estudi de traçat de la variant de Calldetenes el va fer la Diputació de Barcelona al setembre de 1998. La variant de la N-141d al seu pas per Calldetenes es va impulsar amb l’objectiu de millorar la seguretat i la fluïdesa del trànsit a la zona. Tot i que l’obra estava adjudicada des d’octubre de 2010, el projecte de la variant estava completament aturat des de 2011, degut a la falta de finançament, i les obres s’havien posposat repetidament sense fixar cap data concreta. El projecte va recuperar-se a finals de l’any passat i finalment, després de diverses negociacions, reunions i una recollida de firmes, es va aconseguir desencallar el projecte el passat 24 de juliol amb l’acord de traspàs entre la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona, en el que ja es va marcar que la data d’inici de les obres seria abans d’acabar el 2014.

Darrera actualització: 28.05.2018 | 17:43