Comunicat conjunt del Dia Mundial de la Sida 2016

Dimecres, 30 de de novembre de 2016 a les 00:00
El 29è Dia Mundial de la Sida, que tindrà lloc l'1 de desembre de 2016, reitera el no compromís amb la prevenció del VIH/Sida.

La campanya d’aquest any iniciativa del Departament de Salut, sota el lema "Aixequem les mans per la prevenció VIH” vol fer especial èmfasi en evitar noves infeccions i poder assolir l’objectiu 90-90-90: augmentar al 90% la proporció de persones amb VIH diagnosticades, incrementar al 90% el nombre de persones en tractament i que, d’aquestes, el 90% tingui càrrega viral indetectable.

Comunicat conjunt: "AIXEQUEM LES MANS PER LA #PREVENCIÓVIH"

Des de fa vint-i-nou anys, cada 1 de desembre se celebra el Dia Mundial de la Sida. Persones de tot el món uneixen esforços per fomentar la conscienciació en relació amb el VIH/sida i mostrar solidaritat internacional. Aquest esdeveniment brinda a tots els coparticipants, tant públics com privats, una de les oportunitats més clares per donar a conèixer la situació i impulsar avenços pel que fa a la prevenció i el tractament de la infecció, en els països amb més prevalença i també a la resta del món.

Cada any, l'Agència de Salut Pública de Catalunya del Departament de Salut, elabora un comunicat per tal de fomentar la conscienciació de la societat i implicar-la en la lluita contra el VIH. En l’elaboració d’aquest comunicat hi col·laboren més de 140 entitats publiques i privades que adquireixen un compromís laboral i professional per fomentar i mantenir el respecte i la no discriminació de les persones que viuen amb el VIH/sida.

La campanya d’aquest any, sota el lema “Aixequem les mans per la #prevencióVIH”, vol fer especial èmfasi en evitar noves infeccions i poder assolir l’objectiu 90-90-90 que ONUSIDA ha fixat per a l’any 2020; augmentar al 90% la proporció de persones amb VIH diagnosticades, incrementar al 90% el nombre de persones en tractament i que, d’aquestes, el 90% tingui càrrega viral indetectable.

Darrera actualització: 28.05.2018 | 17:42